18 October 2012

LinkedIn-1Importanta marketingului online inregistreaza cresteri semnificative iar rezultatele publicitatii pe acest canal devin vizibile si in piata romaneasca. Am expus intr-un articol precedent cateva sfaturi utile despre promovarea eficienta a unei afaceri pe Facebook, iar acum ne propunem sa abordam o alta retea sociala cu impact asupra mediului de business: LinkedIn. Iata cativa pasi prin care vei reusi sa cresti vizibilitatea organizatiei tale si sa dezvolti parteneriare de afaceri cu ajutorul acestei retele de socializare:

1. Creeaza-ti un profil complet si detaliat.

Este evident ca oamenii sunt in general atrasi de lucruri interesante. Asadar, cu cat profilul tau de pe LinkedIn arata mai bine – este complet si profesional realizat – cu atat mai multe accesari vei primi, crescand sansele ca alti utilizatori sa  afle despre site-ul tau sau despre produsele, serviciile si cauzele pe care le promovezi.

Spre deosebire de alte retele sociale, LinkedIn este orientata catre crearea legaturilor de afaceri si de aceea profilul este realizat sub forma unui scurt CV in care poti evidentia motivele pentru care alte persoane ar trebuie sa fie interesate de expertiza ta.

De asemenea, ai posibilitatea de a solicita recomandari de la colegi sau colaboratori pentru a spori credibilitatea profilului tau. Iti vei creste astfel sansele sa fii contactat de potentiali clienti, furnizori si parteneri de afaceri care sunt interesati de domeniul tau de activitate.

2. Creaza conexiuni de calitate, in domeniile tale de interes.

LinkedIn-2Conexiunile de “gradul 1″ sunt acele persoane care ti-au acceptat cererea de prietenie si ti-au oferit acces la detaliile personale: numar de telefon, mail, experienta profesionala.

Ai oportunitatea de a crea conexiuni cu persoane de interes pentru nisa in care activezi, persoane cu care altfel ti-ar fi fost extrem de dificil sa iei legatura. LinkedIn are un sistem de cautare cu ajutorul caruia poti identifica persoanele atat dupa nume, cat si dupa functia pe care o ocupa sau compania in cadrul careia activeaza.

Spre exemplu, daca doresti sa contactezi un posibil furnizor, este deajuns sa scrii in campul  “Search” numele companiei si functia persoanei cu care doresti sa iei legatura. Daca persoana respectiva are cont pe LinkedIn, ti se va afisa atat numele sau, cat si alte profile care au legatura cu ceea ce tu ai cautat. Astfel, poti contacta exact persoana de interes, evitand posibile piedici si timpul pierdut cu telefoane la secretariat sau sau mailuri pe adrese de tipul “office@…”.

3. Actualizeaza-ti frecvent status-ul.

A fi activ pe LinkedIn inseamna a starni curiozitatea celor care te urmaresc si a-i determina sa afle mai multe despre compania ta. Postaza la status idei interesante, curiozitati sau noutati, pe langa informatiile strict legate de produsul pe care il promovezi.

4. Alatura-te grupurilor tinta.

LinkedIn-3Poti promova business-ul tau in cadrul grupurilor de discutii deja formate de potentiali clienti. In functie de specificul activitatii pe care o desfasori, poti adera la grupuri in care stii ca vei interactiona cu persoane interesate sa te cunoasca. De exemplu, pentru a cunoaste persoanele cu putere de decizie ce constituie potentiali parteneri de afaceri, poti cauta un grup ce are ca subiect de dezbatere domeniul tau de activitate. Imediat iti vor fi sugerate grupurile ce contin cuvintele cheie cautate de tine. Anumite grupuri pe LinkedIn au chiar si 500.000 de membri.

5. Creaza-ti propriul grup.

Crearea unui grup ar trebui sa fie o prioritate mai ales pentru proprietarii de afaceri. Acesta iti permite sa iti construiesti o audienta formata din potentiali sau actuali clienti cu care sa pastrezi legatura saptamanal sau poate chiar mai des. Postand mesaje cu informatii utile si articole interesante, vei intretine relatia cu acestia si implicit ei vor deveni mai deschisi la un contact viitor.

6. Particularizeaza-ti link-urile de pe profil.

In loc sa pastrezi link-urile generice cum ar fi “site-ul meu” sau “blog-ul meu”, postate automat de LinkedIn, poti crea un titlu personalizat pentru site-urile tale de legatura. Poti face astfel un “apel la actiune”, indemnand utilizatorii sa urmeze link-urile postate de tine printr-un mesaj atractiv.

7. Recruteaza oameni de calitate sau plaseaza-ti CV-ul la companii de top.

LinkedIn-4Profilele de pe LinkedIn sunt practic un fel de CV-uri ale persoanelor membre. Majoritatea profilelor sunt completate cu informatii reale si detaliate ce contin parcursul profesional, abilitatile si referintele persoanei respective. In cautarea unui candidat pentru o pozitie in cadrul echipei tale, poti folosi functia de cautare LinkedIn pentru a identifica persoane ce se potrivesc cuvintelor cheie pe care le doresti.

Cautarea este valabila si invers, poti sa identifici angajatori importanti si sa contactezi recrutorii dintr-o organizatie de top, transmitand CV-ul tau exact la persoana de decizie.

Ca si utilizator gratuit beneficiezi de toate aceste facilitati. Insa, ai posibilitatea de a opta pentru cont platit cu ajutorul caruia sa iti promovezi serviciile oferite sau sa contactezi persoanele de interes fara a fi nevoie sa fii acceptat mai intai in cercul lor de prieteni.

Concluzionand, aceasta metoda de networking online poate aduce beneficii importante afacerii si carierei tale daca acorzi suficient timp pentru a o utiliza intr-un mod corect.

Autor: Diana Arghire – Psiholog si Trainer Brightway

Tagged , , |

Adauga un comentariu

 

 

 

 

Blue Captcha Image
Refresh

*