Investim în noile generații - un interviu cu și despre noi.

Investim în noile generații - un interviu cu și despre noi.

Începutul lunii iunie ne aduce un val de evenimente, de munte, de mare, de tot ce ne place mai mult. Chiar dacă ne amenință ploaia de ceva timp, temperaturile ridicate, cererile de evenimente și agitația de afară ne fac să simțim lucrurile ca și când anul 2020 nici nu s-ar fi întâmplat.

Am avut în ultimele săptămâni câteva schimbări în echipa noastră cu care nu ne-am lăudat prea mult și ar cam fi cazul să o facem acum. Timp de cinci săptămâni am avut în desfășurare programul de practică pentru studenții dornici să descopere activitatea din compania noastră.

Pentru că “pandemie” și pentru că “măsuri de siguranță”, anul acesta am avut o singură persoană sub aripa echipei, și noi zicem că am gestionat tare bine situația. Echipei noastre s-a alăturat Miruna, o tânără studentă în anul doi la Comunicare și Relații Publice, dornică să exploreze cât mai multe din evenimente, marketing și strategie.  

Ca să încununăm cum se cuvine experiența ei, am pus la cale un interviu de final. Zicem noi, a fost mai mult decât o simplă practică. Împreună cu Alexandra, colega noastră de la Marketing, Miruna a făcut un interviu tare drăguț despre ce și cum, precum urmează.  

Miruna aici. Încep eu cu întrebările, că tare sunt curioasă de cum au pornit pentru tine lucrurile în marketing. Alexandra, de cât timp ai pasiunea asta și cum ai ajuns la Brightway®?

cultura-organizationala-motivareWow. Până să mă întrebi asta nici nu calculasem că am aproape 6 ani de activitate în marketing și în evenimente. Dar bine, MarCom este un atot-domeniu. Păi totul a început din pasiunea pentru zona de PR. Îmi aduc aminte de primele evenimente la care am lucrat. Au fost unele caritabile încă din liceu. Făceam mult voluntariat și îmi plăcea să mă implic în organizarea de orice fel. Și anii au trecut făcând asta, și chiar și după ce am început facultatea la fel a fost.

Ce a urmat după a fost poveste. În paralel cu facultatea am făcut un internship pe vânzări, pentru că marketing-ul fără noțiuni din zona de sales nu are farmec. După care am intrat în pâine cu un post în digital, unde mă ocupam doar de social media, iar abia apoi a urmat poziția în marketing care mi-a oferit cea mai multă experiență. Unde am văzut pentru prima dată ce înseamnă business to business. În momentul în care vinzi serviciile companiei tale unei alte companii și ai nevoie de strategii extrem de bine structurate, pe acele canale de nișă prin care poți ajunge direct la client.

După niște ani în care am cochetat și cu freelancing, am ajuns la Brigthway printr-o recomandare neașteptată și tare drăguță, “hey, uite am găsit acest post”. And it was a match.

Păi și de ce marketing?

Simt că mi se potrivește foarte mult. Cu personalitatea mea, cu ideile mele. Simt că în marketing dacă nu ești activ sau dacă nu ai o sete de a face lucruri cât mai bold, cât mai curajoase, să vii mereu cu o energie nouă, parcă nu simți cu adevărat plăcerea. Pentru marketing avem nevoie de un trigger. Și mai ales în business to business. Știu că tu mă înțelegi, hahaa! Și dacă tot vorbim despre asta, spune-mi tu, de ce marketing?

Sau ca să o luăm cu începutul, Miruna, de ce ai ales Comunicare și Relații Publice?

Ce repede s-a întors roata! Păi la mine primul contact tangibil cu acest domeniu este Facultatea de Comunicare și Relații Publice. Am ales direcția asta pentru că m-am analizat, m-am gândit la mine, că sunt o persoană deschisă, comunicativă, cu energie. Am început cu voluntariat pentru cinci ani de zile la filiala Semper Musica în Tecuci, unde am organizat evenimente și m-am ocupat de PR. După ce am schimbat orașul și am început facultatea, am intrat rapid în Asociația Studenților de la facultate fix pe zona de evenimente. Îmi place enorm ideea de a le oferi studenților evenimente de care se pot bucura în anii facultății.

Bun, deci ușor, ușor te îndrepți spre domeniul nostru, haha!

Da, sincer, sunt încântată că am reușit să am practica într-un domeniu la care visez de mult. Îmi place ideea de domeniu în care se schimbă constant lucrurile, în care se inovează, unde se pune accent pe aportul uman. Este un lucru satisfăcător ca după ce faci un serviciu pentru compania respectivă să vezi ca dau rezultate strategiile și ideile tale.  

Ce frumos. Păi și de ce Brightway? Mie îmi place mult povestea prin care ne-ai găsit!  

Aici e o aventură! Am aflat anul acesta că am nevoie de practică în domeniile pe care le oferă facultatea și am căutat încă din octombrie. Octombrie, suntem în iunie! A fost greu, neașteptat de greu, pentru că foarte multe agenții în care mi-aș fi dorit, foarte multe companii nu oferă posibilitatea pentru practică și la interviuri ei caută oameni cu experiență. 

cultura-organizationala-motivare

Ori, eu caut să acumulez experiență. Trebuie să încep de undeva. Am încercat de la PR, la vânzări, chiar și customer care. Am fost la foarte multe interviuri dar pas pentru că nu aveam experiență. Până și părinții mei știau cât de stresată eram pe acest subiect.

Dar în final am găsit din pură întâmplare pe Facebook un share de la o rudă de familie, era despre un training de comunicare. Am citit și suna super interesant. Și am zis să dig deep, poate reușesc să iau legătura cumva, cu cineva, să văd poate acceptă practică. După ce am dat un mesaj, Lucian, managing partner Brightway, a fost foarte amabil și s-a ocupat de inițierea mea în practică. Am fost plăcut impresionată să văd că este fix domeniul pe care eu mi-l doream. Deci eu chiar am crezut că nu mai am șanse de practică, dar fix când mă așteptam mai puțin el mi-a oferit șansa asta.

Primele ore de practică au fost de inițiere. Mi-a arătat cu ce se ocupă compania, care este misiunea firmei, care sunt valorile. Extrem de utile informațiile! Am învățat tehnici de marketing, de strategie, prospectarea clienților, dar și cum se realizează analize interne și externe. Fix ca un învățăcel s-a ocupat de inițierea mea și mi-a plăcut foarte mult că mi a dat exemple din viață reală. Ce m-a impresionat a fost referirea și la relațiile interumană. Eu fiind mai sentimentală m-a marcat vorba lui: “daca ai iubit pe cineva, nu vei uita niciodată omul acela, ci doar te vei obișnui cu absența lui”.

Ce frumooos! Apoi ai mers către departamentul de marketing din companie și s-au schimbat puțin lucrurile.

Da. Mi-a plăcut, ce să mai! Și a fost fain că am avut parte de o introducere în tot domeniul din partea lui, și apoi le-am aprofundat cu tine. Inițial am trecut prin tot ce înseamnă social media, copywriting și SEO, email marketing, customer care, tehnici de fidelizare, a fost destul de complex.

Mi-a plăcut cum am pus accentul în social media pe strategie! Cum trebuie să fie un conținut specific, și neapărat să avem tips & tricks când postăm. De la a ține cont de orele la care trebuie să postăm, la programe și frecventa calendarului, canale, tipuri de clienți, cum comunicăm pentru fiecare. Uite și la copywriting – generația mea, noi cei din 2000 avem probleme cu anxietatea. Văd mulți colegi, prieteni în jurul meu care au carențe în exprimare, în comunicare, și de multe ori simt presiune chiar dacă nu este cazul. Chiar și în scris. Noi suntem tineri și căutăm foarte mult sa facem ceva productiv dar trebuie să ni se ofere încredere. Cum a fost aici. După brief m-am documentat rapid și am văzut imediat lucrurile esențiale pe care a trebuit să le pun în articole. Și acum pot spune că am învățat tehnicile cheie pentru realizarea unor advertoriale bune, și mai ales pot spune că este super sentimentul când îți vezi articolul pe un site de specialitate.

Ce diferență pot face câteva zeci de ore investite într-un domeniu care îți place...

Da, și îmi pare tare rău că timpul a fost scurt. Dar cred că am asimiliat destul de multe în acest timp. Eu sunt mulțumită cu tot ce am realizat și sunt sigură că voi mai avea și pe viitor ocazii de a învăța lucruri de la voi. Chiar vă mulțumesc. Nu m-am simțit presată, stresată, inconfortabil sau în plus. Zic asta pentru că sistemul nostru de învățământ este unul care ne-a făcut să ne simțim not ok, că nu suntem capabili, că nu putem, când fiecare are inclinațiile lui și chiar mi-am dorit să dau de un mediu care îmi oferă încredere. Mi-am dat seama și prin practica acesta că pot, că trebuie să am încredere în mine.

Ce mi se pare unic este că mi-ai oferit oportunitatea de a lucra singură și asta mi-a oferit un plus de confidență și să simt că sunt capabilă de a duce până la bun sfârșit un proiect. Și asta m-a ajutat enorm. Și dacă nu mi-ai fi oferit asta nu aș fi avut validarea că pot, și acum am curajul.

Când cineva îți dă o sarcină importantă are încredere în tine că o să fie bine. Și mi-a plăcut mai ales ideea că nu e greșit dacă am greșit. Sentimentul asta m-a ajutat mult și cu facultatea, când aveam ceva de scris mai mult mă descurajam. Dar acum am văzut frica de eșec ca un combustibil.

Mă bucur mult să știu că ai avut parte de o experiență plăcută, și asta este o părere pe care știu sigur că și colegii mei o împărtășesc. Este super important să oferim șanse noilor generații, de a crește, de a învăța, de a acumula experiența asta de care spuneai și tu că e greu să faci rost pentru a avansa în carieră. Ce urmează de acum încolo pentru tine?

Păi am multe domenii în care vreau să activez, aș vrea să mai testez orice este legat de comunicare și marketing. Mă tentează jurnalismul și televiziunea, îmi place foarte mult și ideea de a organiza evenimente. Un lucru este cert, în paralel cu orice mi-ar plăcea pe viitor să pot promova mai mult importanța conștientizării stărilor anxioase pe care aproape toată generația mea le are. Practic, cum să faci să te pui pe tine pe primul loc. Fiecare are mersul lui și e important să conștientizăm asta. Overall, fac tot ce pot pentru a mă dezvolta.


 

Și tare drăguț a fost. Noi invităm toate companiile să susțină studenții prin programe de practică, mai ales pe cei care nu au experiență. Nici noi nu ne-am născut învățați și cineva, cândva, ne-a dat o șansă. Mizăm pe potențial, pe caracter, pe instinct. De restul ne ocupăm împreună.

Articole similare

Taibi Kahler, fondatorul PCM®

Află povestea Dr. Taibi Kahler într-un articol bine ducumentat și descoperă cum a ajuns să creeze metodologia PCM® și să colaboreze cu NASA.

Afla mai multe
Cultura chinezească, cultura englezească.... cultura organizațională

Cultura organizațională are la bază valorile oamenilor, totalizează acele lucruri despre care poți spune "la noi așa se face". Află cum poate să te ajute să obții performanță!

Afla mai multe
Vânzătorul ascuns și vânzarea inspirațională

Până nu demult vânzarea era un proces foarte bine articulat, în care funcția de agent de vânzări era destul de controversată. Cum stau lucrurile în ziua de azi? 

Afla mai multe
Facebook LinkedIn Instagram Twitter
Brightway.ro
Programe de dezvoltare organizațională și soluții inovatoare care te ajută să câștigi timp, bani și înțelepciune.
Strada Popa Nan, nr. 171, Bucuresti
0745 755 484
BUCURESTI
030584
ROMANIA
mihai.arghire@brightway.ro
  1. Investim în noile generații - un interviu cu și despre noi.